Algemene voorwaarden

Wil je een bestelling plaatsen via onze webshop? Prima! Wij volgen je bestelling verder op en leveren die snel bij jou af.

Op elke bestelling die je plaatst via onze webshop gelden algemene voorwaarden. Het kan geen kwaad deze eens door te nemen voordat je je eerste product bij ons bestelt. Zo weet je precies wat je van ons mag verwachten en, omgekeerd, wat wij van onze klanten vragen.

“Komt-ie, die onleesbare juridische tekst”, horen we je denken. Bij Selexion pakken we het graag anders aan. Voor jouw en ons gemak, hebben we de tekst in een heldere, menselijke taal gegoten.


1. ALGEMEEN

De webshop van Selexion is een onderdeel van Euronics Belgium cvba. Deze webshop volgt de gedragscode van BeCommerce.

Hoe kan je ons contacteren?

Selexion klantendienst
Uilenbaan 90
2160 Wommelgem
03 320 84 83
service@selexion.be
BE 0404.109.324
HR Antwerpen

In 't kort...

  • Als klant heb je rechten en plichten. We willen dat je die kent. Daarom vragen we je akkoord te gaan met de algemene voorwaarden voordat je een artikel aankoopt.
  • Momenteel zijn we enkel actief in België. Daarom kun je alleen bij ons bestellen als je leveringsadres zich in België bevindt. Dat is ook de reden waarom we uitsluitend in het Nederlands en Frans communiceren.
  • Soms zijn er kleine aanpassingen nodig in onze voorwaarden. Omdat we je daar niet steeds mee willen lastigvallen, brengen we je enkel over de grotere updates op de hoogte. Is het een tijd geleden sinds je een bestelling plaatste? Neem dan bij je volgende aankoop de voorwaarden nog eens door.
  • Bij ons kan je talrijke soorten producten terugvinden: Tv & Audio, Foto & Video, Huishouden, Keuken, Koken & Tafelen, Persoonlijke verzorging, Computer & Multimedia en Telefoon & Navigatie. (Link website). Ook artikelen die daarbij horen, zoals accessoires, kan je hier online kopen.
  • We doen ons uiterste best om jou de meest correcte informatie te geven. Je mag er dan ook vanuit gaan dat alle prijzen en artikelen die je online ziet actueel zijn. Moeten we toch een wijziging doorvoeren, dan kan het gebeuren dat je even geen bestelling kunt plaatsen. We bieden je dan zo snel mogelijk een oplossing aan.
  • Ben je het niet met onze voorwaarden eens? Dan moet je je beroepen op het Belgische recht. Enkel Antwerpse rechtbanken zijn voor deze kwestie bevoegd.

2. TOTSTANDKOMING INTERNETVERKOOP

Een bestelling kan je enkel in het winkelmandje bevestigen. Pas nadat je een bevestigingsmail hebt ontvangen, kan de overeenkomst tot stand komen.

Een online bestelling gebeurt volledig elektronisch. Je hoeft nergens je handtekening te plaatsen.

Soms vragen we je om bijkomende informatie. Dat doen we omdat we het belangrijk vinden dat je bij ons in alle veiligheid en zekerheid kan bestellen en betalen. Als we niet helemaal zeker zijn dat jij het bent die een bestelling plaatst, dan zullen we je bestelling weigeren.

Bij een bevestigingsmail van je aankoop vind je steeds een link naar de algemene voorwaarden. Vanuit die mail kun je ook een pdf-document downloaden met daarin de stappen die je moet zetten om een artikel te retourneren. Meer informatie over retouraanvragen en over het inruilen van artikelen vind je hieronder bij punt 11. Je vindt deze info ook op deze pagina.


3. PRIJZEN & AANBIEDINGEN

Al onze prijzen worden uitgedrukt in euro en zijn inclusief btw, Recupel en Bebat, tenzij anders aangegeven. Ook de verzendkosten zijn inbegrepen in de prijs op de website, tenzij anders vermeld.

Alle promoties en speciale aanbiedingen gelden zolang de voorraad strekt.

Bij Selexion stellen we alles in het werk om je nauwkeurig te informeren. Maar ook wij zijn niet zonder gebreken. We vragen je begrip op te brengen bij een vergissing. We kunnen hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

De prijzen op onze website kunnen veranderen. Heb je een bestelling geplaatst voordat de prijs werd gewijzigd, dan betaal je het bedrag dat op dat moment bij het artikel stond aangegeven. Ook als het nieuwe bedrag hoger ligt. Fijn, toch?

Soms gebeuren er ook menselijke fouten. Als onze prijs te veel afwijkt van de eigenlijke richtprijs, gaat het om zo'n menselijke fout. In zo’n geval zal je bestelling worden geannuleerd, ook wanneer je al een automatische bevestigingsmail hebt ontvangen. Je kan dan alsnog beslissen het artikel aan de correcte prijs te kopen. Heb je het artikel na een week niet opnieuw besteld, dan gaan we ervan uit dat je het liever niet aankoopt.


4. PRODUCTINFORMATIE

Elk artikel voorzien we van een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving. Daarvoor beroepen we ons op de technische informatie en beelden die we krijgen van onze partners en leveranciers.


5. BESCHIKBAARHEID VAN PRODUCTEN

Heb je een product besteld dat tijdelijk uit voorraad is, dan laten we je dat dadelijk weten. Je ontvangt een e-mail met daarin de verwachte leveringsdatum van je product. In de tussentijd krijg je de andere producten uit je bestelling al toegestuurd.


6. BESTELLEN

Plaats je een bestelling via onze webshop, dan ga je automatisch akkoord met onze algemene voorwaarden. We behouden het recht om een bestelling te weigeren, het totaalbedrag van je bestelling te beperken en om de levering aan bijkomende voorwaarden te verbinden. Wanneer zo’n ingreep zich voordoet, brengen we je daar steeds van op de hoogte.

Wanneer je een bestelling plaatst, verzoeken we je steeds je e-mailadres, telefoonnummer of gsm-nummer op te geven. Zo weten we je te bereiken in het geval van wijzigingen. Hiermee kunnen we je ook beschermen tegen kredietfraude.


7. EIGENDOMSVOORBEHOUD

Verkochte, geleverde of geïnstalleerde artikelen blijven eigendom van Selexion tot op het moment dat je de factuur volledig hebt betaald. Daarom verzoeken we je de artikelen niet te belasten, verkopen of vervreemden totdat ze jouw eigendom zijn.


8. BETALING

Je kan je bestelling via www.selexion.be online betalen met:




Ecocheques kan je enkel inzetten wanneer je jouw online reservaties en bestellingen in de winkel afhaalt. Hier vind je nog eens alle informatie over ecocheques.

Selexion hecht evenveel belang aan jouw persoonlijke gegevens als jijzelf. Bij elke transactie waakt onze betalingspartner Ogone nauwgezet over jou en de veiligheid van jouw informatie. Kun je dus met een gerust hart online shoppen.

Ook goed om te weten: voor kredietbetalingen brengen we geen extra kosten in rekening.

In sommige gevallen kan je betaling worden afgekeurd (bijvoorbeeld wanneer je je limiet hebt bereikt). Je kan dan wel nog een andere betaalmethode kiezen.

Een online transactie duurt doorgaans niet langer dan enkele seconden. Je transactiegegevens worden meteen geverifieerd en goed- of afgekeurd. Zo weet je meteen dat je betaling goed verlopen is.


9. LEVERING

Selexion biedt je de keuze uit verschillende leveringsmogelijkheden:

  • Reservatie: je reserveert je artikel online en haalt het af in een Selexion-winkel naar keuze
  • Afhalen in de winkel: je koopt je artikel online en haalt het af in een Selexion-winkel naar keuze
  • Thuis geleverd: je artikel wordt aan huis geleverd
  • Thuis geïnstalleerd: je artikel wordt door een vakman bij jou thuis geleverd en geïnstalleerd

Soms moeten we extra kosten in rekening brengen. Daar vragen we steeds vooraf jouw goedkeuring voor.

9.1 Reservatie

Je kunt je artikelen online reserveren en in een Selexion-winkel naar keuze afhalen. We leggen die artikelen tot 48u voor jou opzij. Om er zeker van te zijn dat je artikelen klaarliggen wanneer je komt, sturen we je een bevestigingsmail van je reservatie.

Om veiligheidsredenen kan de winkelbediende je vragen een identiteitsbewijs voor te leggen.

Op een rijtje:

  • Het toestel blijft gratis 48u voor jou gereserveerd.
  • Jouw betaling gebeurt steeds in de winkel zelf.
  • Vergeet je bevestigingsmail en identiteitskaart niet!
  • Wanneer je graag een perfecte installatie bij je thuis wil door één van onze vakmannen, kan je een afspraak maken in je winkelpunt

Heb je vragen over een reservatie? Neem contact op met de winkel waarin je jouw bestelling hebt afgehaald. Je kunt ook steeds onze klantendienst bereiken.

9.2 Afhalen in de winkel

Je koopt je artikel online via de webshop en haalt het vervolgens af in een van onze winkels. Zoals bij alle andere aankopen ontvang je ook hier een bevestigingsmail van.

Om veiligheidsredenen kan de winkelbediende je vragen een identiteitsbewijs voor te leggen.

Op een rijtje:

  • Je betaling gebeurt steeds online via de webshop.
  • We houden jouw artikelen steeds bij tot je ze hebt afgehaald.
  • Vergeet je bevestigingsmail en identiteitskaart niet!

Heb je vragen over een reservatie? Neem contact op met de winkel waarin je jouw bestelling hebt afgehaald. Je kunt ook steeds onze klantendienst bereiken.

9.3 Thuis geleverd

Wij kunnen de meeste producten bij jou aan huis of op een ander gekozen leveringsadres laten leveren, zolang het in België is.

  • Je kiest via Selexion.be het product dat je wil bestellen. Je kan betalen via Bancontact, kredietkaart of Paypal.
  • Nadat we jouw bevestigingsmail hebben gestuurd, gaan we aan de slag. We dragen de bestelling over aan onze logistieke partner. Die stuurt jou een tweede mail eens jouw pakket is verzonden.
  • Gratis levering.

Je kan ook kiezen voor andere bezorgmogelijkheden:

  • Vóór 12u in huis: €6,95
  • Zaterdag in huis: €9,95
  • Levering op een specifieke dag: €5,95

Contacteer ons gerust als er zich een probleem voordoet met het geleverde product. Dat doe je best zo snel mogelijk – het liefste de volgende werkdag na de zending al.

9.4 Thuis geleverd & geïnstalleerd

Wanneer je een toestel via onze webshop aankoopt, dan kan je dat vaak ook laten leveren en installeren door een van onze vakmannen. De extra kostprijs staat steeds aangegeven bij de service zelf.

Wil je graag dat we je oude toestel terug meenemen? Dat kan, en wel gratis! Wel graag vooraf even verwittigen, zodat we ruimte kunnen vrijmaken in onze bestelwagen. De afmetingen van je oude toestel mogen niet veel groter zijn dan het nieuwe toestel – we kunnen geen extra transport voorzien.

Gaat het om een koelkast of diepvriezer? Dan willen we je vragen om het toestel volledig leeg te maken en te ontdooien.

Bovendien bieden we bij Selexion een waaier aan extra services. Zo kunnen we allerlei toestellen leveren en installeren, inclusief:

  • Inbouwtoestellen of home cinema’s (de kabels werken we zoveel mogelijk weg)
  • Pc- en randapparatuur

Contacteer ons ook voor andere diensten, zoals het verlengen van je waarborg. Voor deze extra diensten vragen we een kleine tegemoetkoming. Je vakman regelt samen met jou de betaling.


10. HERROEPINGSRECHT & BEDENKTERMIJN

Niet helemaal tevreden over je product? Geen probleem. Tot 14 dagen na je aankoop kan je je artikel terugbezorgen.

Stuur je artikel retour, samen met alle toebehoren, documenten en alle verpakkingsmateriaal. Wanneer we jouw artikel in goede staat en in zijn originele verpakking hebben ontvangen, storten we je het aankoopbedrag volledig terug. De terugbetaling gebeurt doorgaans binnen de 5 werkdagen nadat we jouw retourverzending hebben verwerkt.

Grote toestellen kan je terug laten ophalen door onze leveringsdienst.

De bedenkingstermijn voor producten die deel uitmaken van opeenvolgende leveringen begint te lopen de dag na de eerste levering.


11. ARTIKELEN RETOURNEREN EN RUILEN

Als je een artikel wil retourneren, neem dan eerst even contact op met onze klantendienst. We helpen je dan verder met de procedure en de nodige documenten. De verzendingskosten voor de retournering betalen wij.

Je kan je artikel ook meteen naar een van onze winkels brengen. Je wordt ter plekke verdergeholpen.

Hoe kan je ons contacteren?

Selexion klantendienst
Uilenbaan 90
2160 Wommelgem
03 320 84 83
service@selexion.be
BE 0404.109.324
HR Antwerpen

Hoe kan je een product retourneren?

Om je product op te sturen, dien je het retourformulier in te vullen. Indien van toepassing stuur je het samen met je artikel op.

Je kan het retourformulier terugvinden:

  • in de mail met je orderbevestiging
  • op onze website, via deze link
  • via mail, na contact met onze klantendienst

Er zijn 3 manieren waarop je jouw product kan terugsturen:

  • Ga met jouw artikel en het ingevulde retourformulier naar een van onze winkels.
  • Bied het product en het ingevulde retourformulier aan in een Bpost-punt. Vergeet het Bpost-etiket niet dat je via e-mail van onze klantendienst hebt ontvangen. Zo hoef jij niets te betalen.
  • Is je artikel te groot om op de post te doen? Maak een afspraak met onze klantendienst om je artikel door ons te laten ophalen samen met het retourformulier.

De terugbetaling maken we over op jouw rekeningnummer. We storten op dezelfde rekening als degene waarmee je de betaling doorvoerde.

Welke artikelen kun je niet terugsturen?

Een beperkt aantal artikelen kun je niet terugsturen. Denk onder andere aan software waarvan de verzegeling is verbroken. Ook artikelen die in duidelijke tekenen van gebruik tonen of waar schade aan is, kunnen we niet (volledig) terugbetalen.

Ben je niet zeker of je jouw artikel kan retourneren? Onze klantendienst helpt je graag verder!


12. GARANTIES

Bij Selexion stellen we alles in het werk om je producten aan te bieden waar je tevreden van bent én blijft. Op al onze producten krijg je een garantie van 2 jaar. Hou zeker goed je aankoopformulier bij, want het doet ook dienst als garantiebewijs.

De garantie kan herstellingen en zelfs volledige vervangingen van het defecte artikel dekken. De garantie is overdraagbaar: ook als het artikel een andere eigenaar krijgt, blijft ze geldig tot 2 jaar na de leveringsdatum.

Om gebruik te maken van de garantie neem je contact op met onze klantendienst. Nadat je jouw klacht hebt beschreven, helpen we dadelijk verder.

Er zijn een aantal gevallen die de garantie niet dekt of ongeldig maakt:

  • bij schade als het artikel verkeerd werd gebruikt of niet goed werd onderhouden;
  • bij (over)verhitting door verwarmingsbronnen of het blootstellen van een artikel aan vochtigheid, extreme warmte, koude of droogte;
  • indien aan het artikel herstellingen of handelingen zijn verricht door onbevoegde personen;
  • indien de artikelen zijn gebruikt voor andere doeleinden dan waarvoor zij zijn geleverd;
  • bij schade door externe omstandigheden zoals brand, blikseminslag of natuurrampen;

Ook uitgesloten van garantie zijn onderdelen die hersteld of vervangen dienen te worden door normale slijtage.

Ook voor reparatieverzoeken buiten garantie mag je gerust contact met ons opnemen. Wij bekijken dan samen met jou welke oplossing we kunnen bieden en welke kosten hieraan verbonden zijn.


13. INTELLECTUELE EIGENDOM

De intellectuele rechten van artikelen blijven in het bezit van Selexion. In de mate van het mogelijke garanderen we dat de door ons geleverde artikelen geen inbreuk maken op de rechten van intellectuele eigendom van anderen.


14. PRIVACY

14.1 Verzamelen en registreren van persoonsgegevens

We vinden het belangrijk dat je privacy gerespecteerd wordt. Daarom kan je onze website raadplegen zonder je persoonsgegevens mee te delen. Om een bestelling te kunnen verwerken, hebben we wel enkele gegevens van je nodig, zoals een adres.

Wanneer je je registreert op Selexion.be worden je persoonsgegevens automatisch toegankelijk voor ons. We delen je persoonsgegevens nooit met derden voor commerciële doeleinden.

Bij je registratie nemen wij jouw persoonsgegevens (naam, voornaam, adres, geboortedatum, e-mailadres …) op in ons klantenbestand. We verwerken die gegevens opdat we ons aan ons deel van de overeenkomst kunnen houden, en omdat ze ons toelaten aan gerichte marketing te doen. Geen reclame meer dus over producten die je helemaal niet interesseren.

14.2 Gebruik van gegevens voor interne doeleinden

We kunnen je gegevens gebruiken om je op de hoogte te houden van onze aanbiedingen. Indien je dit liever niet hebt, kan je dit op elk ogenblik weigeren. Bij elke mailing bieden we je de mogelijkheid je uit ons adressenbestand te halen.

14.3 Doorgeven van gegevens aan derden

We delen je gegevens nooit met derden. Onze site kan wel links bevatten naar websites van derden of reclameboodschappen van adverteerders. Zij kunnen je gegevens wel verzamelen. Hoe je met die links omgaat, valt buiten de verantwoordelijkheid van Selexion.

14.4 Inzage en correctie van gegevens

Je hebt steeds het recht om te weten welke persoonlijke gegevens Selexion van jou in het bestand heeft zitten. Hiervoor kan je contact met ons opnemen.

14.5 Cookies en Google Analytics

Wanneer je naar onze website Selexion.be surft, wordt een cookie (een klein bestand met een tekenreeks) naar jouw computer teruggestuurd. Dat bestandje helpt ons om je te herkennen wanneer je later onze site nog eens bezoekt. Op die manier kunnen we je een betere service aanbieden.

Onze website maakt ook gebruik van Google Analytics, een programma van Google waarmee we bezoekersaantallen kunnen meten. Ook deze service maakt gebruik van cookies. Hier laten ze ons toe te bekijken hoe onze bezoekers van onze website gebruikmaken. Google slaat informatie op over jouw gebruik op zijn servers. In een aantal gevallen mag Google deze informatie aan derden verschaffen.

Heb je je buik vol van cookies? Je kunt je browser zo instellen dat cookies automatisch worden geweigerd of pas worden verzonden na jouw uitdrukkelijke toestemming.

Aanvaard je geen cookies, dan kun je wel niet meer alle mogelijkheden van de website benutten.

14.6 Links naar andere sites

Op selexion.be vind je enkele links naar andere websites. Dat doen we om je zo veel en zo kwalitatief mogelijke informatie aan te reiken. We zijn evenwel niet verantwoordelijk voor de inhoud op de websites waar we naar verwijzen.

Alleen de uitbaters van deze websites zijn verantwoordelijk voor de correctheid van de aangeboden informatie en voor het naleven van de wetgevingen en reglementeringen in verband met de producten en diensten die ze te koop aanbieden.

14.7 Opmerkingen

Wij kunnen deze privacyverklaring op ieder moment aanpassen. Dit om aan wijzigingen aan de privacywetgeving tegemoet te komen. De geüpdatete verklaring wordt van kracht van zodra je ze op onze website kunt zien.

Heb je vragen of opmerkingen, dan kun je steeds contact opnemen met onze klantendienst.


15. GESCHILLENREGELING & TOEPASSELIJK RECHT

Het Belgisch Recht is van toepassing op alle aanbiedingen van en overeenkomsten met Euronics Belgium cvba.

Uitgesloten is de toepassing van het Verdrag der Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken (Weens Koopverdrag). Voor de aandachtspunten in dit Koopverdrag beroepen we ons eerder op het Belgisch Recht, zoals hierboven aangegeven.

Bij geschillen tussen Euronics Belgium cvba en een consument worden deze voorgelegd aan de bevoegde rechter in Antwerpen, tenzij een dwingende wetsbepaling uitdrukkelijk een andere rechter als bevoegd aanwijst.

De onderhavige algemene verkoopsvoorwaarden en de contractuele betrekkingen tussen Euronics Belgium CVBA en de Koper worden beheerst door het Belgisch recht. Indien geen minnelijke oplossing kan worden gevonden tussen de Gebruiker en Euronics Belgium CVBA, kan de Gebruiker met zijn klacht terecht via het adres info@becommerce.be. Hij kan ook een klacht online indienen via de website van de Europese Commissie. In het geval van een geschil zal naar een minnelijke oplossing worden gezocht vooraleer een gerechtelijke procedure wordt ingesteld. Enkel de rechtbanken van Antwerpen zijn bevoegd.


16. BEWIJS

Elektronische mededelingen en back-ups kunnen worden gebruikt als geldig bewijs.


17. VRAGEN OF KLACHTEN

We willen dat alles duidelijk is voor jou. Heb je na het lezen van dit document nog vragen of klachten? Dan kan je terecht bij onze klantendienst:

Selexion klantendienst
Uilenbaan 90
2160 Wommelgem
03 320 84 83
service@selexion.be
BE 0404.109.324
HR Antwerpen

Naar boven